Välj en sida

Två av tre rektorer saknar pengar för att kunna köpa hjälpmedel, anställa assistenter eller på annat sätt ge tillräckligt stöd till elever med NPF-diagnoser. Det visar en ny rapport från Skolverket.
Myndigheten har i två enkäter frågat kommuner, friskoleägare och rektorer hur de arbetar för att ge elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) en bra skolvardag. Studien fokuserar främst på förutsättningarna för elever med adhd, autism, Tourettes syndrom och språkstörningar.
Läs mer i Aftonbladet
Läs mer på Skolverket och hämta rapporten

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. Mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng